Począwszy od XVI wieku w traktatach technologicznych tego okresu pojawia się wiele dowodów na to, że korby i pręty łączące zostały zintegrowane z konstrukcją maszyny: Już w 1588 roku Agostino Ramelli The Diverse and Artifactitious Machines of 1588 przedstawia osiemnaście przykładów, a liczba ta rośnie w Theatrum Machinarum Novum Georga Andreasa Böcklera do 45 różnych maszyn, co stanowi jedną trzecią całości.

Łożysko kulkowe – ręczne korbowanie

Korby były kiedyś powszechne na niektórych maszynach na początku XX wieku; na przykład prawie wszystkie fonografy przed latami 30. były zasilane silnikami prawoskrętnymi, nawiniętymi na korby. Silniki tłokowe tłokowe wykorzystują korby do przekształcania liniowego ruchu tłoka w ruch obrotowy. Zobacz też: łożysko kulkowe.

Kulkowe łożysko - odlew

Silniki spalinowe w samochodach na początku XX wieku były zazwyczaj uruchamiane za pomocą korb ręcznych (tzw. uchwyty rozruchowe w Zjednoczonym Królestwie), zanim rozruszniki elektryczne weszły do powszechnego użytku.

W podręczniku użytkownika firmy Reo z 1918 r. opisano sposób ręcznego korbowania samochodu:

  1. Najpierw: Upewnić się, że dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji neutralnej.
  2. Po drugie: pedał sprzęgła jest odblokowany, a sprzęgło włączone. Pedał hamulca popycha się maksymalnie do przodu, ustawiając hamulce na tylnym kole.
  3. Po trzecie: Sprawdź, czy dźwignia sterowania iskrami, czyli krótka dźwignia umieszczona na górze kierownicy po prawej stronie, znajduje się jak najdalej od kierowcy, a dźwignia długa, znajdująca się na górze kolumny kierownicy sterującej gaźnikiem, jest przesuwana do przodu o około jeden centymetr od pozycji, w której się opóźnia.
  4. Po czwarte: Przekręcić przełącznik zapłonu do punktu oznaczonego „B” lub „M”.
  5. Piąty: Ustawić gaźnik sterujący na kolumnie kierownicy w punkcie oznaczonym „START. Upewnij się, że w gaźniku znajduje się benzyna. W tym celu należy wcisnąć mały sworzeń wystający z przodu czaszy, aż gaźnik zaleje się. Jeśli nie uda się go zalać, oznacza to, że paliwo nie jest dostarczane do gaźnika prawidłowo i nie można oczekiwać, że silnik się uruchomi..

Łożysko kulkowe Bliski Wschód

Korba pojawia się w połowie IX wieku w kilku urządzeniach hydraulicznych opisanych przez braci Banū Mūsā w ich Księdze o Nieznanych Urządzeniach. Urządzenia te dokonywały jednak tylko częściowych obrotów i nie mogły przenosić dużej mocy, chociaż do jego przekształcenia na wał korbowy konieczna byłaby jedynie niewielka modyfikacja.

Al-Jazari (1136-1206) opisał system korb i drążków łączących w obracającej się maszynie w dwóch swoich maszynach podnoszących wodę.35] Jego dwucylindrowa pompa zawierała wał korbowy[40], w tym mechanizm korbowy i wałkowy. W stanie Artuqid (Turcja) Al-Jazari (1136-1206) opisał układ korb i drążków łączących w obracającej się maszynie w dwóch swoich maszynach podnoszących wodę.Wynaleziona przez niego dwucylindrowa pompa zawierała wał korbowy z mechanizmem korbowym i wału.