Zatoki nie pojawiają się na autostradach w Wielkiej Brytanii, gdzie do niedawna dozwolone były tylko pełne organy nadzoru rynku. Na innych drogach są one oznaczone prostokątnym niebieskim znakiem z białą literą P, a także powinny być z wyprzedzeniem ostrzegane o zatoczkach, aby dać kierowcom czas na bezpieczne spowolnienie. W praktyce wiele władz lokalnych zaniedbuje utrzymanie tych znaków w odpowiednim stopniu, a czasami całkowicie ich brakuje.

Wesele Zawiercie- Zajazd Jurajski a stosunek jakości do ceny

Zaległości w czasie postoju są ogólnie korzystne dla bezpieczeństwa drogowego, ponieważ zapewniają bezpieczne miejsce postoju dla kierowców, niezależnie od tego, czy chcą po prostu odpocząć, sprawdzić kierunek jazdy, zadzwonić pod numer telefonu (korzystanie z telefonu komórkowego podczas jazdy w Zjednoczonym Królestwie jest nielegalne, z wyjątkiem sytuacji awaryjnych – Kodeks Drogowy Rule 149), rozciągnąć nogi, napić się napojów, czy też gdy samochód uległ awarii. Wesele Zawiercie – Zajazd Jurajski.

W niektórych większych zatokach catering mobilny zapewniają dostawcy korzystający z przebudowanych przyczep kempingowych, przyczep lub autokarów. Obiekty te oferują zazwyczaj znacznie lepszy stosunek jakości do ceny niż przydrożne restauracje i dlatego są popularne wśród kierowców ciężarówek.

Niektóre zatoki mają ograniczenia parkowania, aby zapobiec używaniu ich przez ciężarówki jako parking nocny lub jako długoterminowego miejsca przechowywania przyczep, a niektóre z nich zostały trwale zamknięte przez rady z powodu problemów spowodowanych ich zajęciem przez Podróżnych lub innych podróżnych.
W Malezji, Indonezji, Iranie, Arabii Saudyjskiej i Turcji, miejsca do odpoczynku posiadają sale modlitewne (muzułmańskie) dla muzułmanów podróżujących ponad 90 kilometrów (56 mil) (2 marhale; 1 marhala ≈ 45 kilometrów (28 mil)).

Wesele - kucharze przygotowujący potrawy

Wesele Zawiercie- Zajazd Jurajski a widok na słynną lokalizację

W Malezji, restauracja na mostku podwieszanym (OBR), lub restauracja podwieszana, jest specjalnym miejscem odpoczynku z restauracjami powyżej drogi ekspresowej. W przeciwieństwie do typowych zatok i RSA, które są dostępne tylko w jedną stronę, napowietrzna restauracja jest dostępna z obu stron drogi ekspresowej.

W Japonii na japońskich drogach poboru opłat znajdują się dwa rodzaje miejsc odpoczynku. Są one częścią systemu dróg płatnych, umożliwiającego danej osobie zatrzymanie się bez opuszczania drogi płatnej, ponieważ zjazd i ponowne wjazd na drogę płatną prowadziłyby do wyższej ogólnej opłaty za przejazd. Są one wzorowane i noszą nazwę „Usług Autostradowych” oferowanych w Wielkiej Brytanii. Większy obszar odpoczynku nazywany jest „obszarem serwisowym” lub SA.

Spółki nadzoru to zazwyczaj bardzo duże obiekty z parkingiem na setki samochodów i wiele autobusów – oferujące toalety, palarnie, sklepy typu convenience, miejsca wypoczynkowe dla zwierząt, restauracje, regionalne sklepy z pamiątkami, stację benzynową, a czasem nawet atrakcje turystyczne, takie jak koło szczątkowe lub widok na słynną lokalizację. Zazwyczaj są one rozmieszczone w systemie w odległości około godziny od siebie i często są planowanym przystankiem dla autobusów wycieczkowych. W dwóch punktach serwisowych znajduje się również motel. Inną kategorią przystanku wypoczynkowego jest „Strefa Parkowania” lub PA. PA są znacznie mniejsze i rozmieszczone w systemie w odległości około 20 minut od siebie